تشریفات عروسی , تشریفات مجالس
تشریفات عروسی , تشریفات لوکس , برگزاری مراسم عروسی , تشریفات لاکچری , تشریفات مجالس , برگزاری مجالس , برگزاری جشن تولد
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
شماره مجازی PingMe
گیت آرتابان
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تشریفات عروسی , تشریفات مجالس و آدرس wedding-planner.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





نويسندگان
شب آرا نور

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 

گیفت عروسی , هدیه عروس , کادوی عروس 

گیفت عروسی , هدیه عروس , کادوی عروس : گیفت عروسی همان هدیه عروسی یا خلعت می باشد که معمولا زوجین آنها را برای مهمانان خود در نظر می گیرند.

اما پیشتر ها بدین صورت بود که بعد از اتمام جشن ، شیرینی و چند هدیه کوچک را در درون دستمالی قرار می دادند و آنها به مهمان خود تقدیم می نمودند. ولی این روزها دیگر اینگونه نیست و حتی عده ی حتی نمی دانند گیفت عروسی در برگزاری مراسم عروسی چیست .

این روزها این رسم قدیمی به شکل جدیدتری صورت می گیرد. این رسم به شکل مدرن تری برگزار می شود در آن خبری از دستمال و شیرینی های دستپخت خانگی نیست.

گیفت عروسی شامل هدایایی می شود که می تواند برای مهمانان خاطرات خوش از عروسی را به همراه داشته باشد که معمولا گیفت عروسی شامل یک سری هدایای کوچک به انتخاب عروس و داماد و همچنین یک قطعه عکس از آنها می باشد.

در قرون وسطی در اروپا نیز هدیه دادن وجود داشته است. اما در عصر جدید عروس و دامادها هدیه های را در جعبه های کوچک قرار میدهند و به مهمانان خود تقدیم می کنند. البته مردم اروپا اعتقاد دارد قند سبب سلامتی مهمان می شده و برای آنها نیز شگون داشته است. اما آنها در کنار قند ، نقل و مغر بادام نیز به مهمانان خود می داند.

گیفت عروسی

گیفت عروسی

رسم گیفت دادن

گیفت دادن در همه ی کشورهای دنیا وجود داشته است . ولی این روزها در تشریفات عروسی به شکل جدیدتری به خود گرفته است و زوجین با توجه به وضعیت مالی که دارند و همچنین زمان عروسی و … تلاش می کنند که به مهمانان خود بهترین گیفت ها را بدهند.

 

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم عروسی
برگزاری مراسم
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

مدل های گیفت عروسی

در کشور ایران گیفت های عروسی به شکل های مختلفی وجود داشته است و با توجه به سلیقه زوجین انتخاب می شود.البته می توانیم بگوییم گیفت ها به زمان عروسی که در چه فصلی است نیز وابسته می باشند.

یکی از جدیدترین نوع گیفت دادن در تشریفات مجالس که رایج است کارت پستال می باشد که در یک سمت آن شعر یا تصویری زیبا می نویسند و در یک سمت آن هم از عکس عروس و داماد استفاده می کنند. در هر صورت گیفت ها دارای نمونه های متفاوتی می باشند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

گیفت عروسی سنتی

گیفت های می باشند که سنتی هستند و به شکل جعبه های تزئین شده می باشند و درون این جعبه ها هدیه های کوچکی می گذارند. برخی از گیفت های سنتی را با گل های کوچکی تزئین می کنند و در پایان مراسم ، این گیفت های زیبا را به مهمانان عزیز ارائه می نمایند.

گیفت عروسی خانگی

برخی دیگر از گیفت ها هستند که با نام خانگی وجود دارند این گیفت ها شامل دسته گل های کوچک ، عروسک های عروس و داماد ، پرنده های مصنوعی و یا کله قندهای زیبا تزئین شده اند. این گونه گیفت ها معمولا به واسطه خانواده عروس و داماده تهیه می گردند.

گیفت عروسی مناسبتی

گیفت های مناسبتی اکثرا سمبلیک و نمادین می باشند و یک جشن یا مکان را به یاد مهمانان می آورند. مثلا اگر شما در یکی از مناسبت های مذهبی جشن گرفته باشید این گیفت می تواند آن مراسم مذهبی را به خاطر شما بیاورد و شما زمانی که به آن گیفت نگاه کنید به یادآن جشن می افتید.
اگر برف یا باران هم ببارد باز هم می توان بگونه ی گیفت را تهیه کنید که همیشه آن خاطرات و جشن در ذهن باقی بماند.

گیفت عروسی فرهنگی

گیفت های عروسی در صورتی نشان دهنده یک فرهنگ ، قومیت ، آداب و رسوم باشند به عنوان گیفت فرهنگی شناخته می شوند. مثلا برخی از افراد به نمادها ، قومیت ها و نشانه های و سمبل های خاندان ، علاقه بسیاری داشته اند. یک عروسک با لباس سنتی ، منگوله های رنگی و …. همگی نوعی گیفت عروسی فرهنگی به شمار می آیند.

 

آداب و رسوم برگزاری عروسی

آداب و رسوم برگزاری عروسی :همه ی ما می دانیم که برگزاری مراسم عروسی از گذشته تا کنون در کشورمان ایران وجود داشته است و این مراسم همچنان در قسمت های مختلفی به شیوه های خاصی برگزار می شود. البته جشن عروسی نسبت به گذشته ها تغییرات زیادی داشته است.

اقوام زیادی مثل بلوچ ، بختیاری ، زنجانی ، ترکمانی ، یزدی و … از جمله طوایفی هستند که در مراسم عروسی خود آداب و رسوم خاصی داشته اند.

مراحل برگزاری مراسم عروسی

در آداب و رسوم برگزاری عروسی به صورت کلی باید بدانید که برگزاری مراسم عروسی دارای مراحله های مشترک و ویژگی های یکسانی است که در بین اقوام و طوایف ایرانی آنها انجام می شوند . در ادامه به برخی از این مراسم مهم و کلیدی اشاره کرده ایم:

این مراحل باید توسط جوانان از آغاز خواستگاری تا ازدواج طی شوند.

 

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم عروسی
برگزاری مراسم
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

مراسم خواستگاری به عنوان یکی از آداب عروسی به شمار می آید که حتما باید انجام گردد. اگر دو طرف و همچنین خانواده ها به این وصلت رضایت داشته باشند باید در قدم بعدی زوجین به فکر نامزدی باشند.

آداب و رسوم برگزاری عروسی

آداب و رسوم برگزاری عروسی

نامزدی به گونه ی است که خانواده دقیق تر با یکدیگر آشنا می شوند و بحث بر سر مهریه و …. خواهد بود که باید توافق شود.

مرحله بعد برگزاری جشن عقد می باشد که در آن زوجین به صورت دائم به یکدیگر محرم می شوند. زمانی که خطبه عقد خوانده می شود زوجینی که ازدواج آنها موفق بوده است بر سر عروس و داماد قند می سابند.

خوب بعد از عقد دیگر نوبت به جهاز بران می رسد و عروس هر آنچه که برای جهیزیه از خانه پدری خود خریده به خانه ی داماد انتقال میدهد.

آداب و رسوم برگزاری عروسی

حنابندان به عنوان یکی دیگر از رسومات ازدواج می باشد که در واقع به عنوان یک نوع خدافظی از منزل پدری می باشد . برخی از طوایف نیز هستند که برای دامادهم حنابندان می گیرند.

در این مراسم که یک شب قبل از عروسی برگزار می شود با حنای تزئین شده از مهمانان پذیرایی می شود و از آن ها می خواهند برای خوش یمنی و خوشبختی مقداری از حنا را بر روی دست خود بگذارند ؛ علت استفاده از حنا این است که نمادی از شادی و خوشبختی می باشد.

مراسم عروسی که به عنوان یکی از تشریفاتی ترین و بزرگترین مراسم های زوجین به شمار می رود و داماد برای همیشه عروس خانم را به منزل خود می برد.

بعد از مراسم عروسی ، مراسم با عنوان پا تختی وجود دارد که در بیشتر شهرهای ایران به شکل زنانه ی برگزار می شود و در آن مراسم مهمانان و خانواده هدیه های را به زوجین تقدیم می کنند.

یکی دیگر از رسومی که وجود دارد مادر زن سلام است . این مراسم صبح فردای عروسی برگزار می شود و داماد به همراه یک بزرگتر با تهیه یک کادو به دیدار مادر زن خود می رود . در واقع داماد برای تشکر از اینکه دخترشان را به او داده اند این کار را انجام میدهد.

ماه عسل هم از رسوم های می باشد که در این سال های اخیر بیشتر در میان زوجین دیده می شود. در واقع هدف اصلی زوجین برای رفتن به ماه عسل این است که بیشتر با خصوصیات و خلق خوی دیگری آشنا شوند و همچنین بعد از ازدواج اوقاتی خوبی را با یکدیگر سپری کنند.

شب آرا نور مجری برتر تشریفات عروسی ، برگزاری مراسم ، تشریفات مجالس و تشریفات لوکس در ایران

برچسب ها:

 

کارت عروسی باید چگونه باشد , مدل های کارت عروسی

کارت عروسی باید چگونه باشد , مدل های کارت عروسی : قبل از اینکه مراسم عروسی برگزار شود زوجین برای تهیه و چاپ کارت عروسی خود دغدغه های زیادی دارند و می خواهند هر چه سریع تر این کارتها آماده شود و آنها را به دوستان و اقوام خود برسانند.

شاید در نگاه فکر کنید که این کار خیلی ساده است اما گاهی مشکلاتی پیش می آید که سبب افزایش استرس زوجین می شود . اگر زوجین عزیز پیش از اینکه بخواهند برای کارت عروسی اقدام کنند نکات زیر را در نظر داشته باشند قطعا سبب می شود که دغدغه فکری کمتری داشته باشند: با تشریفات عروسی شب آرا نور همراه باشید.

کارت عروسی

کارت عروسی

مهمترین نکات درباره کارت عروسی

استفاده از تصاویر در کارت عروسی

از گذشته تا کنون بر روی کارت عروسی ها از تصاویر استفاده می کردند. اما برخی از عروس و دامادها دوست ندارد از تصویر استفاده کنند . ولی باید بدانید استفاده از تصاویر برروی کارت سبب می شود کارت شما جذاب تر و بهتر باشد . گاهی دیده شده که تصویر زوجین را بر روی کارت می زند .

البته برخی از عروس و دامادها علاقه زیادتری نسبت به این موضوع نشان میدهند. برخی دیگر هم دوست دارند از عکس های فانتزی استفاده کنند این موضوع واقعا سلیقه ی می باشد و نمی توانیم بگوییم برای همه قانون یکسان میباشد.

 

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم عروسی
برگزاری مراسم
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

استفاده از اشعار زیبا

استفاده از یک تکه شعر زیبا بر روی کارت عروسی سبب می شود که کارت زیبایی بیشتری پیدا کنند. اگر شعر کوتاه و پر مغز باشد طبیعا بهتر خواهد بود. ما به شما توصیه می کنیم از اشعاری استفاده کنید که تکراری نباشد و در عین حال شاد و سرزنده باشد که زمانی که دعوت شدگان می خواهند کارت عروسیتان را بخوانند شعر برایشان تازگی داشته باشد و نظرشان را جلب نماید.

استفاده از فونت و رنگ های زیبا

سعی کنید از یک فونت زیبا برای چاپ متن بر روی کارت عروسیتان استفاده کنید. اگر می خواهید یک شعر را بر روی کارت چاپ کنید بهتر است از فونت نستعلیق استفاده شود .

برای قسمت زمان و مکان هم از فونتی استفاده شود که به راحتی متن خوانده شود. رنگ ها نیز بر روی کارت عروسی بسیار تاثیر گذار هستند. مثلا در قسمتی که نام عروس و داماد درج می شود از رنگ قرمز و بنفش می توان استفاده کرد.

جنس کاغذ و تزئین کارت عروسی

معمولا کارت های عروسی از کاغذ می باشند.ولی جنس برخی از کاغذها قیمت بیشتری دارند مثل روغنی و چرم و…. اگر از یک شی کوچک تزینی برای کارت استفاده شود می تواند زیبایی آن را چند برابر کند. مثل از چند نگین ، پاپیون یا گل های کوچک ساده که می توانند سبب زیبایی بیشتر کارت شما شوند.

بکار بردن خلاقیت برای چاپ کارت

برای چاپ کارت عروسی می توانید خلاقیت بکار ببرید. برخی از زوجین می خواهند کارتی متفاوت داشته باشند به همین دلیل خودشان برای طراحی کارت اقدام می کنند.

به عنوان مثال برخی از عروس و دامادها به گویش محلی خودشان کارتشان را چاپ می کنند یا از عبارت های عامیانه و ضرب المثل های رایج در آن استفاده می نمایند. این کارها سبب می شود کارت شما جذابیت بیشتری داشته باشد .

البته این متفاوت بودن به معنی زیاده روی در هزینه ها نیست . در اغلب اوقات می توان با پرداخت هزینه های اندک ، تفاوت های زیادی را ایجاد کرد. مثل شما می توانید شعری را که بر روی کارتتان چاپ می کنید خودتان سروده باشید و در انتهای نیز این موضوع را قید کنید.

توجه به اعیاد و مناسبت ها

اگر بتوانید مراسم عروسیتان را در روز خاص و یا اعیاد مذهبی برگزار کنید می توانید در کارت نیز به این موضوع اشاره نمایید. مثلا روز عروسیتان را با یکی از تولد ائمه اطهار هماهنگ کنید و در کارت عروسی هم یک بیت شعر در وصف آن بزرگوار بنویسید این کار سبب می شود کارت عروسیتان برای مهمانان نیز جذاب تر باشد.

ذکر آدرس و زمان برگزاری عروسی

پیش از اینکه بخواهید کارت عروسیتان را چاپ کنید باید زمان و مکان را تعیین کرده باشید. باید در کارت عروسی به صورت دقیق آدرس و زمان را بنویسید که هیچ گونه ابهامی برای مهمانان ایجاد نشود و مهمانان برای اینکه بتوانند در مراسم شما حضور داشته باشند برنامه ریزی را انجام دهند. بهتر است حداقل دو هفته پیش از اینکه مراسم عروسیتان را برگزار کنید ، کارت های عروسی را توزیع نمایید.

شب آرا نور مجری برتر تشریفات عروسی ، برگزاری مراسم ، تشریفات مجالس و تشریفات لوکس در ایران

برچسب ها: ,

 

حفظ آرامش در شب عروسی

حفظ آرامش در شب عروسی : همیشه در مراسم عروسمان نگرانی های زیادی داریم یکی از این نگرانی ها به آشنا و فامیل مرتبط می باشد البته بیشتر این نگرانی ها مخصوص آقا داماد عزیز است .

همیشه در رابطه با مراسم عروسی اینگونه می گوییم که در تمام عمر یک شب است پس طبیعی است که نگرانی هایی نسبت به این موضوع داشته باشیم.

مراسم عروسی به دلیل اینکه داماد تجربه ی ندارد و برای اولین بار است که در زندگی او اتفاق می افتد سبب می شود که به جای اینکه داماد یک مراسم مفرح را تجربه کرد در طول شب استرس و نگرانی داشته باشد.

چگونگی حفظ آرامش در شب عروسی

اما سوال اینجاست برای اینکه از شر این نگرانی ها و استرس ها خلاص شویم چه کاری باید انجام بدهیم .شما می توانید از یک گروه مجرب در زمینه تشریفات عروسی کمک بگیرید قطعا می توانید آرامشی بی همتا را نصیب خود کنید.

در شب عروسی چه کسی را انتخاب می کنید

بیشتر تشریفات مجالس عروسی در شب برگزار می شوند پس اگر می خواهید در شب عروسی آرامش کاملی را داشته باشید باید صبحی خوب و مفرح را داشته باشید و این صبح را در کنار عزیزترین هایتان سپری کنید.

انتخاب نمودن شخصی که قرار است در تمامی مراحل عروسی در کنار شما باشد بسیار مهم می باشد معمولا در کشور ایران خواهران عروس و خواهران داماد در اولویت می باشد ولی بد نیست از بهترین دوستان خود نیز کمک بگیرید و از آنها بخواهید که با شما همراه باشند البته در انتخاب دوست نیز باید دقت فراوانی داشته باشید و دوستانی را انتخاب کنید که به نوعی معرف خانواده تان هستند.

حفظ آرامش در شب عروسی

حفظ آرامش در شب عروسی

معمولا در بین اعضای خانواده تان یک نفر بیشتر از بقیه به شما نزدیک می باشد و سعی کنید به وسیله او از چگونگی برگزاری مراسم و همچنین مراحل آن آگاهی داشته باشید.

عروس خانم هم در شب عروسی باید برخی از کارها را فراموش کند و علاوه بر اینکه به عنوان عروس در شب عروسی است همچنین به عنوان یک ملکه نیز دیده شود و اجازه بدهید گروه تشریفات عروسی را پیش ببرند.

صبح روز عروسی

شخصی که قرار است شما مراسم عروسیتان را با او بگذرانید پیش از آن نیز همسرتان است . سعی کنید پیش از شروع مراسم نیز به عنوان یک همسر بامحبت و مقتدر باشید و همچنین با بیان صبحت های محبت آمیز و پیام های عاشقانه آرامش را در همسرتان پدید بیاورید. البته دقت کنید این پیام ها بسیار متفاوت هستند.

 

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم عروسی
برگزاری مراسم
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

مراسم را بین خودتان شاد برگزار کنید

سعی کنید در مراسم عروسیتان نهایت توجه را به همسرتان داشته باشید و اینگونه نباید که بیش از اندازه به مهمانان توجه کنید به بهانه ی اینکه از راه دور آمده اند و بعد از مدت طولانی آنها را می بینید.با این کارها در درون هر دو طرف آرامش و اطمینان قلبی حاصل می شود .

البته شاید فکر کنید عبارت های مانند چقدر زیبا شده ای ؟ امشب چندین برابر دوستت دارم و …. کمی ساده به نظر آید ولی بی شک می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد و بر روی اعتماد به بنفس همسرتان نیز موثر باشد.

در چنین شب مهمی زبان بدن هم بسیار مهم است و همسرتان تمامی نگاه های شما را تحت نظر خواهد داشت و همیشه آنها را فراموش نخواهد کرد. یکی از کارهای که نباید آن را فراموش کنید برانداز کردن او زمانی که لباس عروس بر تن دارد است.  لبخند زدن را در هر وضعیتی فراموش نکنید.

سخن آخر

تمامی مواردی که در رابطه با حفظ آرامش در شب عروسی برای شما بیان کرده ایم به شخص عروس و داماد بر می گردد،می توانید با یک مدیریت مجرب که در حیطه خدمات عروسی فعالیت دارند و همچنین با سابقه و با تجربه می باشند بسیاری از این استرس ها را کم کنید و یا به صورت کلی از بین ببرید.

بایک گروه حرفه ی از تشریفات عروسی دیگر نیازی نیست نگران چیزی باشید تنها به فکر همسرتان باشید زیرا مهمانان به بهترین شکل ممکن پذیرایی می شوند و همه چیز با برنامه ریزی و در نهایت نظم برگزار می گردد.

شب آرا نور مجری برتر تشریفات عروسی ، برگزاری مراسم ، تشریفات مجالس و تشریفات لوکس در ایران

برچسب ها: ,

 

ایده های جذاب برای برگزاری مراسم عروسی

ایده های جذاب برای برگزاری مراسم عروسی : یکی از جذاب ترین مراسم های که زوج های تازه آن را برگزار می کنند برگزاری مجالس نامزدی می باشد.

شما می توانید در تشریفات عروسی از ایده های جالب و جذاب استفاده کنید. در ادامه این پست ما قصد داریم به معرفی برخی از این ایده ها بپردازیم با تشریفات عروسی شب آرا نور همراه باشید.

ایده های جذاب برای برگزاری مراسم عروسی

اهدا گیفت به مهمانان یکی از رایج ترین مواردی است که در جشن های نامزدی استفاده می شود. البته اگر از موسسات خدمات مجالس استفاده کرده باشید .

این کار را می توانید به راحتی سپری کنید. آنها بهترین مراکز تولید گیفت را به شما معرفی می کنند.

ایده های جذاب برای برگزاری مراسم عروسی

ایده های جذاب برای برگزاری مراسم عروسی

1)می توانید یکی از عکس های دو نفرتان را به صورت پازلی سفارش دهید و از مهمان خود بخواهید بر روی هر قطعه یک جمله خاطره انگیز برایتان بنویسند.

2)می توانید از بیسکوییت های برای پذیرایی استفاده کنید که با جشن نامزدی مرتبط باشند مثلا بیسکویت های با شکل قلب، انگشتر و ….

 

 

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم عروسی
برگزاری مراسم
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

 

3)برای تزئین نمودن فضای سالن می توانید از تم رنگی استفاده کنید که با لباس نامزدیتان هماهنگی داشته باشد ؛ این کار سبب می شود مراسم تان جذاب تر جلوه داده شود.

4)یکی دیگر از ایده های جذاب برای برگزاری مراسم عروسی که می تواند جذاب باشد استفاده از بادکنک های رنگی متنوع در قسمت های مختلف سالن است که در پایان مراسم می توانید به کودکان هدیه دهید.

5)البته می توانید قسمتی را به کودکان اختصاص دهید و برای آن میزی از بهترین خوراکی های خوشمزه و شکلات تهیه کنید تا بتوانید آنها را تا پایان مراسم سرگرم نمایید.

6)اگر برایتان مقدور بود از نامزدی پدر و مادرتان عکسی را تهیه کنید و بر روی میز قرار دهید.

7)یک تابلوی سفید تهیه نمایید و از مهمانان خود درخواست کنید تا جمله زیبا و عاشقانه روی آن بنویسند و در نهایت برای همیشه آن تابلو را به عنوان یادگار بر روی دیوار منزلتان بچسبانید.

8)می توانید بر روی کیف و کفش نامزدیتان پیام های عاشقانه ی را بنویسید و از عکاس بخواهید در زمان عکاسی از آنها نیز ایده بگیرد.

9)در درون حلقه نامزدی نیز می توانید یک جمله عاشقانه یا نام همسرتان را حک نمایید.

10)برای تزئین دسته گل نامزدی نیز می توان از عکس های دو نفره استفاده کرد که با زنجیرهای زیبا از دو سمت به دسته گل آویزان شده باشند .

11)اگر پدر و مادرتان در قید حیات نیستند می توانید عکس انها را با شمع های وارمری و گل های زیبا روی میز قرار بدهید تا نشان بدهید یاد و خاطره ی آن ها در هر شرایطی زنده نگه می دارید.

12)سعی کنید در چنین شبی ، زوج های را به مهمانان خود معرفی کنید که توانسته اند سال های زیادی در کنار یکدیگر زندگی کنند و همچنین می توان از زندگی آنها ایده گرفت.

13)یکی از ایده های جذاب برای تشریفات لوکس که بسیار هیجان انگیز است و می توانید در این شب آن را بکار ببرید این است که یک نقاش را به مراسمتان دعوت کنید و از او بخواهید زیباترین صحنه نامزدی را برایتان نقاشی کند.

برچسب ها: , , , , , ,

 

وظایف ساقدوش داماد در تشریفات عروسی

وظایف ساقدوش داماد در تشریفات عروسی : ساقدوش داماد در برگزاری مراسم عروسی چه وظایفی بر عهده دارد ، شب آرا نور در این زمینه اطلاعات مفیدی را برایتان آماده کیده است :

داشتن ساقدوش برای اولین بار به شیوه ی امروزی در کشورهای غربی در کشور المان رواج داشت.

در صورتی که در ایران پیش تر ها در زمان برگزاری عروسی رسم بود داماد عروس آینده خود را با یکی از قوی ترین دوستانش برباید و در واقع دوست داماد نقش ساقدوش را در اینجا داشت .

ساقدوش ها در برگزاری مراسم عروسی وظیفه داشتند که از داماد حمایت کنند و با بستگان عروس نیز مبارزه نماید که ممکن بود در جریان مراسم ازدواج آنها برای پس گرفتن دختر خود از داماد اقدام می کردند.

در زبان فارسی ساقدوش معادل کلمه شاه باله یا شه باله است این واژه ریشه ای آذربایجانی داشته و اولین بار استفاده از ساقدوش و سولدوش در این مناطق استفاده شد و معمولا آنها برادر داماد بودند و در زمان مراسم عروسی داماد را هدایت می کردند و در سمت چپ و راست او قرار می گرفتند.

وظایف ساقدوش داماد در تشریفات عروسی

وظایف ساقدوش داماد در تشریفات عروسی

ساقدوش داشتن در فرهنگ های متفاوت خود اداب و رسوم مختلفی داشته است و هم اکنون نیز با تغییرات زیادی روبرو شده است. امروزه در ایران نحوه ی لباس پوشیدن ساقدوش از چندین فرهنگ مختلف برگرفته شده است و البته به فرهنگ های غربی نیز بیشتر شباهت دارد .

از گذشته چنین رایج بود که به اعضای هر 40 مهمان یک جفت ساقدوش برای عروس و داماد در نظر می گرفتند ولی با وجود اینکه با بالا رفتن میزان مهمانان در شب عروسی این میزان تغییر کرده و در کل 4 تا 6 ساقدوش را در مراسم عروسی استفاده کمی کنند.

این روزها ساقدوش ها وظایفی متنوعی دارند و معمولا ساقدوش های داماد وظایفشان بیشتر می باشد . بهتر است از ساقدوش های استفاده شود که دوستان و خویشاوندان داماد باشند تا تنها جنبه نمایشی را نداشته و بتوانند وظایف ساقدوشی را اجرا کنند و همچنین بتوان برای اجرای مسئولیت ها بیشتر بر روی آنها حساب کرد.

وظایف ساقدوش داماد در تشریفات عروسی پیش از اجرای مراسم

1)ساقدوش وظیفه دارد در تدارک و برنامه ریزی تشریفات عروسی به عروس و داماد کمک کند.

2)در صورتی که این امکان وجود دارد برخی از خریدهای عروسی و اقدامات قبل از آن را ساقدوش انجام بدهد

3)با دیگر ساقدوش ها هماهنگ باشد

4) در نوشتن کارت های عروسی عروس و داماد را یاری کند

5)در زمان پخش کردن کارت های عروسی ، به عروس و داماد کمک کند

6)زمانی که می خواهند لباس های ساقدوش داماد را ست کنند یا پرو نماید باید به موقع حاضر شود و هماهنگی های لازم را انجام دهد.

7)سعی کند زمانی که در کنار عروس و داماد است لحظات خاطره انگیزی را برای آنها رقم بزند تا از میزان استرس عروس و داماد نیز کاسته شود.

 

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم عروسی
برگزاری مراسم
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

وظایف ساقدوش داماد در تشریفات عروسی در طول مراسم عروسی

1)در تمام مراسم سعی کند با لبخند حضور داشته باشد

2)تعادل ست لباس خود را بهم نزد و همچنین مراقب اوضاع ظاهریش باشد

3)در زمان ورود عروس و داماد به تالار یا باغ پشت سر آنها حرکت نماید و سعی کند مجلس را شادتر کند.

4) با دیگر ساقدوش ها هماهنگ باشد و سعی کند بیشتر در کنارشان حضور پیدا کند

5)از کارهای عروسی چک لیستی به همراه داشته باشد تا اگر داماد نکته ی را فراموش کرد آن را به خاطرش بیاورد.

6)از صبح زود همراه داماد برای انجام اقدامات عروسی باشد .سعی کند وقت شناس باشد تا داماد را راضی نگه دارد

7)در تمامی شرایط و در طول زمان مراسم همراه دامادباشد ( بجز مواردی که فیلم بردار یا عکاس تذکر می دهد)

8)از عکس های که باید گرفته شود لیستی تهیه کند که اگر داماد آنها را فراموش کرد به او یادآوری نماید

9)در زمان پوشیدن لباس به داماد کمک کند البته مرسوم است که پاپیون و کراوات را برای او ببندد.

10)در زمان اجرای تشریفات مجالس با متانت و وقار برخورد کند ؛ همچنین سعی کند با مهمانان رفتار صمیمانه ی داشته باشد ولی آداب رفتار رسمی را نیز رعایت نماید.

11)ساقدوش وظیفه دارد هیجان و گرمای جشن را به صورت صحیحی انجام دهد . با توجه به فرهنگ خانواده ها و آداب رسمی مهمان ، برای شادتر بودن مراسم و شور انگیزتر بودن آن اقدام نماید.

12)در آخر توصیه می شود برای برقراری هماهنگی و نظم در بین مهمانان و گاهی پذیرایی به خانواده عروس و داماد نیز کمک کند.

برچسب ها: , , , , , ,

 

گل آرایی تشریفات عروسی , گل آرایی مجالس عروسی 

گل آرایی تشریفات عروسی , گل آرایی مجالس عروسی : یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن دقت شود گل آرایی است . گل آرایی می تواند تشریفات عروسی را به سبکی رمانتیک و شیک تبدیل نماید اگر به گل آرایی دقت نشود و با بی سلیقگی و بی حوصلگی این کار صورت بگیرد موجب می شود بسیار به چشم بیاید و جلوه ی زیبایی مراسم عروسی بهم بخورد.

گل آرایی تشریفات عروسی

گل آرایی تشریفات عروسی

در ادامه نکاتی را در این باره برای شما تشریح کرده ایم : با شب آرا نور همراه باشید.

باید حجم گل آرایی تشریفات عروسی با فضای مراسم عروسی متناسب باشد:

در برگزاری مراسم عروسی باید به گل های که بر روی میز قرار داده می شوند یا به انتخاب گل ها با توجه به فضای عروسی دقت های لازم انجام شود. دقت کنید اگر جشن شما در ویلایی کنار دریا یا باغ عروسی یا ویلای در کنار جنگل باشد بهتر است گل های را انتخاب کنید که پایه کوتاه یا متوسط داند و سبب نشوند که دید مهمان گرفته شود( در چنین شرایطی از گل های پایه بلند استفاده نکنید).

در رابطه با گل آرایی با موسسه خدمات مجالس خود مشورت نمایید:

شما می توانید هر ایده ی که در مورد گل آرایی مجلس عروسیتان در نظر دارید با موسسه خدمات مجالس در میان بگذارید ولی بدانید که طراح گل آرایی مجلس عروسی شما بهتر می داند که از چه طرحی استفاده کند و چگونه باغ و سالن شما را منحصر به فرد و زیبا کند و در هر قسمت از مجلس شما از چه نوع گلی استفاده نماید به صورت مثال باید گل آرایی سالن عروس و سفره عقد به صورت جداگانه ی انجام گردد.

در گل آرایی مجالس عروسی باید از گل های مناسب استفاده شود

متاسفانه می بینیم که خانم برای گل آرایی مجالس عروسی خود تنها از یک رنگ استفاده می کنند ولی ما توصیه می کنیم برای اینکار از مجموع رنگ های متفاوتی استفاده شود .

 

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم عروسی
برگزاری مراسم
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

قبل از اینکه مراسم عروسی شما برگزار شود باید طراح گل آرایی باغ یا سالن برگزاری جشن شما را ببیند تا او بتواند گلدان ها و گل های مراسم را سفارش دهد اما نباید در گل آرایی اصراف و زیاده روی کنید زیرا اینکار را می توانید با کم ترین هزینه ها انجام دهید.

فقط فراموش نکنید که در گل آرایی مراسمتان از گل های معطر استفاده نکنید زیرا ممکن است سبب میگرن ، حساسیت یا دیگر بیماری های مهمانان گرددد ولی تنها در دسته گل خودتان می توانید از گل های معطر استفاده نمایید.

امیدواریم شما با اعتماد کردن به شب آرا نور ، بهترین شب زندگی تان را به بهترین شکل ممکن سپری کنید .

برچسب ها:

 

نحوه انتخاب موزیک عروسی , موسیقی عروسی در تشریفات

نحوه انتخاب موزیک عروسی , موسیقی عروسی در تشریفات عروسی : نقش موسیقی در مراسم های مختلف بسیار پر رنگ است . یکی از مهم ترین پارامترهایی که در خدمات عروسی و تشریفات مطرح است انتخاب موسیقی می باشد که عروس و داماد باید به آن دقت داشته باشند.

عروس و داماد می توانند برای برگزاری مراسم عروسیشان از بهترین گروه های موسیقی و خوانندگان استفاده کنند ولی بهتر است انها موزیک عروسی خود را انتخاب کنند. معمولا عروس و داماد با بودجه ی که دارند اقدام به انتخاب خوانندگان و نوازندگان می نمایندو اما بهتر است برای اینکه مراسم عروسیمان و گروه موسیقی کامل تر شود از صدابرداران و نورپردازان هم استفاده گردد.

موزیک عروسی

موزیک عروسی

نحوه انتخاب موزیک عروسی , موسیقی عروسی

به همین دلیل ما در شب آرا نور به شما توصیه می کنیم که دی جی مناسب و گروه موزیک مناسبی را برای خود انتخاب نمایید تا بتوانید خاطره های خود را به بهترین شکل برای خود ثبت نمایید.

انتخاب موزیک عروسی در زمان ورود به سالن یا باغ:

بهتر است در زمان ورود عروس و داماد به باغ یا تالار خودشان از پیش تر آهنگی را انتخاب کرده باشند که اگر می خواهید به صورت رسمی وارد شوید بهتر است که موزیکی را انتخاب کنید که بی کلام وشاد باشد. اما اگر می خواهید پر انرژی وارد سالن شوید سعی کنید اهنگی شاد را انتخاب کنید یا با خواننده هماهنگ نمایید.

موزیک اولین هنرنمایی عروس و داماد:

بهتر است عروس و داماد برای اولین موزیک خود از یک آهنگ عاشقانه استفاده کنند که نشان دهنده رسیدن به همدیگر یا عروسی باشد البته توصیه می شود پیش تر آن را با یکدیگر تمرین کرده باشند.

موزیک بدنه مراسم و پاییکوبی میهمانان:

در مرحله های بعدی عموما مهمانان به پیشت وارد می شوند و عروس و داماد را همراهی می نماید. بهتر است برای اینکار لیستی از بهتری آهنگ ها و شادترین ها برای پایکوبی عمومی در نظر گرفته شود. سعی کنید از موزیک های قدیمی و جدید به صورت ترکیبی برای این قسمت استفاده نمایید.

استفاده از موزیک دیگر فرهنگ ها و قومیت ها :

البته می توانید یک ایده جذاب هم در قسمت موزیک بکارببرید و از موزیک های اقوام متفاوت و ملل در طول مراسم استفاده نمایید .

موسیقی عروسی

موسیقی عروسی

این کار از دو بخش قابل اهمیت می باشد اینکه سلیقه مهمانان با یکدیگر تفاوت دارد و همچنین در مراسم شما قومیت های مختلفی ممکن است حضور داشته باشند پس بهتر است تنوع موزیک های شاد را فراموش نکنید.

بهترین گزینه هابرای شما استفاده از آهنگ های معروف لری، آذری ، جنوبی ، کردی، شمالی ، عربی ، هندی می باشد.

استفاده از موزیک محلی خاص :

گاهی ممکن است دو خانواده با قومیت های متفاوتی با یکدیگر پیوند خورده باشد.برای اینکه بتواند حرکتی در جهت تحکیم نمادین این پیوند انجام داد که می توانید از موزیک های محلی اصلیت این دو خانواده بهره بگیرید. البته فراموش نکنید موسیقی های محلی در عروسی سبب ایجاد شوق و شرور خاصی می شوند.

برای این قسمت لیستی تهیه کنید که در آن معروف ترین و محبوب ترین موزیک های محلی نزد خانواده تان ذکر شده باشد.

موزیک رومانتیک دونفره مخصوص عروس و داماد:

برای این قسمت می توانید از موسیقی عروسی شاد و همچنین موزیک های احساسی و ملایم استفاده کنید ؛ توصیه ما این است که این قسمت ترکیبی از این موارد باشد. در موزیک های شاد مهمانان نیز می توانند شما را همراهمی کنند ولی اهنگ های ملایم و احساسی مخصوص عروس و داماد عزیز است.

 

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم عروسی
برگزاری مراسم
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

پخش موزیک ملایم در زمان صرف شام:

گاهی در زمان شام به صورت کلی موزیک را قطع می کنند ولی ما اصلا به شما این کار را توصیه نمی کنیم بلکه می توانیداز موزیک های اروپایی و کلاسیک استفاده نمایید . نکته ی مهم در این باره این است که این صدا و ولوم این موزیک ها در زمان صرف شام به واسطه دی جی و صدابردار کنترل شود و اگر از دستگاه پخش برای موزیک استفاده می کنید به مسئول بگویید که صدا را آرامتر پخش کند.

نکته آخر نحوه انتخاب موزیک عروسی

1)در تشریفات لوکس و لاکچری پیش از اینکه شما لیست موزیک خود را انتخاب کنید حتما به سایت های موزیک سری بزنید و سعی کنید از اهنگ های استفاده کنید که برای عروسی گلچین شده اند .

2)گاهی در برخی از مراسم در باغ عروسی ، غرفه های سنتی در نظر گرفته می شوند که می توانید برای سلیقه های سنتی از اجرای موسیقی سنتی به صورت همزمان استفاده کنید.

3)گاهی برخی از خانم ها در برگزاری مراسم عروسی خود از نوازنده خانم برای دف و دیگر ابزارهای موسیقی استفاده می کنند.

4)در پایان برای همراهی عروس و داماد تا منزلشان می توانید از نوازندگان سازهای محلی که با فرهنگ خانواده متناسب است استفاده نمایید.

برچسب ها: , , , , , , , ,

 

تاریخچه تشریفات عروسی در ایران

تاریخچه تشریفات عروسی در ایران : برگزاری مراسم عروسی در واقع دارای تاریخچه طولانی و دراز مدتی نیست. نیاکان ما جشن های خود را با تعدادی از اقوام و به صورت سنتی برگزار می کردند.اما امروزه مراسم های را می بینیم که بسیار با شکوه هستند و دارای زرق وبرق های زیادی می باشند و متاسفانه از عهده صاحب مجلس خارج است.

برنامه های جشن عروسی بسیار زیاد هستند که می توانیم به برخی از آنها اشاره کنیم : انتخاب لباس عروس و داماد ، فیلم برداری ، موزیک مراسم ، تعیین زمان ارایشگاه، شمع آرایی ، تهیه کردن غذایی مهمانان ، کیک مراسم ، سفره عقد ، سالاد و میوه ها ، کترینگ عروسی و ….

برای انجام این همه خدمات نیاز به زمان زیاد و انرژی بسیار می باشد. در هر صورت هر عروس و داماد آرزو دارند مراسم خود را به بهترین شکل ممکن برگزار نمایند.

همانطور که می دانید برای انجام این همه خدمات فرصت کافی وجود ندارد و به همین خاطر تشریفات عروسی شکل گرفتند. در اروپا اولین خدمات مجالس راه اندازی شد ولی مثل امروز گسترده نبود و خدمات این مراکز به پذیرایی از مهمان و راهی کردن عروس و داماد ختم می شود .

اما امروزه دایره فعالیت های آنها بسیار گسترده شده است تا جایی که می توان تمامی خدمات و کارهای شب عروسی را به آنها سپرد.

تاریخچه تشریفات عروسی در ایران

تاریخچه تشریفات عروسی در ایران

اولین تشریفات عروسی در جهان

 

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم عروسی
برگزاری مراسم
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

پیش تر هم بیان کردیم اولین تشریفات عروسی در کشورهای اروپایی راه اندازی شد و خدمات ابتدای آن شامل یک سالن بود که اقوام و آشنایان عروس و داماد در آن تجمع می کردند ودر این سالن ها میز و صندلی های قرار داده می شد تا بتوانند از مهمانان پذیرایی کنند.

البته غذا هم مانند کترینگ های امروزی نبود و فقط یک نوع غذا در آن دیده میشد به صورت کلی این فضاها با جشن های خانگی شباهت زیادی داشتند و خدمات مانند آرایشگاه ، مزون عروس ، عکاسی حرفه ی ، فیلم برداری شامل تشریفات عروسی نمی شود و همه چیز بدون تشریفات و خیلی ساده صورت می گرفت.

تاریخچه تشریفات عروسی در ایران

تا پیش از شروع قرن 20 و در دهه های 1920 و 1930 اولین جرقه برای برگزاری جشن های تشریفاتی زده شد. در این سال ها بود که لباس عروس های با طرح ها و رنگ های متفاوتی به مجالس عروسی وارد شدند و همین موضوع سبب شد تا برگزاری مراسم عروسی جذابیت های بیشتری داشته باشد.

اما کم کم برگزاری مراسم های این چنینی نیز به ایران آمد و مجالس سنتی رفته رفته از میان رفت و جای خود را به مراسم های باشکوه دادند. بعد از دهه 1960 برای اولین بار دوربین های ساخته شدند که قابل حمل بودند. اما تشریفات مجالس در این زمان شامل دوربین های عکاسی نبود و عروس و داماد خود این مسئولیت را برعهده داشتند.

اما در سال های اخیر در سالن های عروسی استفاده از رنگ ها ، نورپردازی ها ، خوراکی ها و انواع نوشیدنی ها ، افکت ها و فیلم برداری ها به عنوان ضروریات به شمار می روند.

اولین تشریفات عروسی در ایران

اولین کسی که در ایران برای راه اندازی تشریفات عروسی اقدام کرد مرحوم محمد شفیعی بود. او برای اولین سالن برای برگزاری جشن های عروسی را در سال 1328 برگزار نمود. به گونه ی که هنوز که هم اکنون بیش از 60 سال از سابقه تشریفات عروسی در ایران می گذرد.

خدمات مجالس در این روزها مسئولیت های زیادی دارند به گونه ی که دیگر نیازی نیست برای برگزاری یک مراسم باشکوه زمان زیادی بگذاریم و می توانیم با خیال راحت آن را به تشریفات عروسی بسپاریم تا آنها به بهترین شکل ممکن کارها را برایمان انجام بدهند.

پیش تر ها تشریفات عروسی به شکل سنتی بود ولی این روزها با پیشرفته شدن تکنولوژی آنها نیز بروز شده اند تا جایی که می توان گفت اجرای سرویس دهی در تشریفات عروسی در ایران با کشورهای اروپایی هیچ تفاوتی نداشته است.

 

برچسب ها: , , , , ,

 

هزینه برگزاری مراسم عروسی در ایران

هزینه برگزاری مراسم عروسی در ایران : همیشه از گذشته تا کنون ازدواج و هزینه های از مهم ترین دغدغه های جوانان به شمار رفته است. گاهی جوانان تصمیم می گیرند که جشن ازدواجشان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند.

هزینه برگزاری مراسم عروسی در ایران

ولی با این وجود از میزان هزینه های آن هراس دارند. اگر شما بر روی هزینه های خود مدیریت صحیحی داشته باشید به هیچ عنوان با شکست روبرو نخواهید شد و به آسانی می توانید از پس این مشکلات بر بیاید.

یکی از مسائلی که باید به آن دقت کنید هزینه و بودجه لازم برای برگزاری مراسم عروسی است که در بخش های مختلف ایران این هزینه ها با یکدیگر تفاوت دارند.

هزینه برگزاری مراسم عروسی در ایران

هزینه برگزاری مراسم عروسی در ایران

برای مشخص کردن میزان هزینه های جشن عروسی در مناطق مختلف چه معیارهای وجود دارد؟

هزینه ها در منطقه های مختلف ایران به صورت یکسانی نخواهد بود و همین امر سبب می شود که شما کمی دچار سردرگمی شوید و برای تخمین زدن میزان هزینه های خود برای برگزاری مراسمتان دچار مشکل شوید .

در ادامه این مطلب ما سعی کرده ایم که معیارهای مشخص کننده هزینه های برگزاری مراسم و همچنین تفاوت را برای شما عزیزان تشریح کنیم . با ادامه این پست با ما همراه باشید.

1-هزینه جشن عروسی در شهرهای پرجمعیت

برای افرادی که تشریفات عروسی شان در شهرهای پرجمعیت می باشد طبیعی است که می توانند از امکانات بیشتری استفاده نمایند و همچنین باید بودجه ی بیشتری را برای مراسم خود در نظر داشته باشند.

در این شهرها تالارهای زیادی وجود دارد که می توانند از مهمانان آنها به بهترین شکل ممکن پذیرایی کنند همچنین این تالارها با امکانات فراوان و لوکس ترین ها می باشند. گاهی در شهرهای بزرگ استفاده از خواننده گان مشهور بر هزینه ی عروسی آنها می افزاید.

افزون بر اینها هزینه برگزاری مراسم در شهرهای پر جمعیت با دارا بودن امکاناتی مانند اتاق عقد، گل آرایی ، موسیقی ، عکاس و فیلم بردار ، نورپرداز می توانند بیشتر شود.

2-قرار گرفتن تالار عروسی در بخش های متفاوت شهر

یکی دیگر از دلایلی که می تواند در هزینه های جشن عروسی تعیین کننده باشد موقعیت قرار گیری سالن پذیرایی در بخش های متفاوت شهر است.

اگر اجاره باغ برای عروسی در مرکز شهر واقع شده باشد سبب می شود که مهمانان به راحتی رفت و امد کند اما پارک خودرو در چنین شرایطی با مشکل روبرو می شود اما اگر تالار در مرکز شهر باشد و همچنین پارکینگ اختصاصی نیز داشته باشد قطعا هزینه های ورودی هم برای تالار افزایش می یابد.

حالا فرض کنید تالار در حومه شهر باشد قطعا زمین این تالار نیز ارزان تر خریداری شده و همچنین مالیات آن هم کمتر خواهد بود. این موارد سبب میشود که میزان هزینه ورودی تالار نیز مناسب تر باشد.

هزینه برگزاری مراسم عروسی در ایران

هزینه برگزاری مراسم عروسی در ایران

پس نباید فراموش کرد که موقعیت قرارگیری تالار در قطب شمال و جنوب بر روی قیمت ورودی تالار تاثیر بسزایی داشته است. تالارهای که در بخش شمالی شهر هستند هزینه های زیادتری دارند.

 

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم عروسی
برگزاری مراسم
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

3- رسومات محلی ویژه شهرستان ها

گاهی برای اینکه برخی از رسم ها در شهرستان ها انجام گردد باید هزینه های بیشتری را صرف کرد ودر نهایت سبب می شود هزینه خدمات عروسی افزایش یابد.

مثلا در شهرستان مراسم حنابندان گرفته می شود و عروس و داماد بجای این هزینه یک شب عروسی را بپردازند باید 2 شب هزینه کنند که طبیعتا نیاز به بودجه ی بیشتری داشته است.

جز این مورد ، رسوم های خاص دیگری نیز مطرح است که می توانند سبب افزایش هزینه مراسم عروسی شوند.اما در شهرهای بزرگ و شهری مثل تهران تمام مراسم ها به صورت یکنواختی هستند و می تواند هزینه ی لازم را برای آن پیش بینی کرد در صورتی که این هزینه ها در برخی از شهرستان ها با توجه به رسم و رسومات متفاوت می باشد.

4- در شهرستانهای کوچک تجملات وجود ندارد

معمولا در شهرستان ها شاهد برگزاری مراسم های با تجملات کمتری می باشیم و همین موضوع سبب می شود که هزینه های عروسی تا میزان زیادی کاهش پیدا کند. مثلا در برخی از سالن ها در شهرهای کوچک خبر از گل آرایی ، اتاق عقد و ورودی اتاق ، دی جی و … نیست .

5- هزینه برگزاری مراسم عروسی در سالن های ساده یا باغ

در برخی از مناطق کشور این امکان وجود دارد که عروسی را در سالن ساده ی برگزار نمایند یا اینکه در باغ عروسی برپا شود. همین موضوع سبب میشود هزینه ی عروسی تا میزان زیادی کمتر شود. ولی شیرازی ها برای برگزاری مراسم خود از باغ هایشان استفاده می کنند که همراه تجملات تمام خواهد بود و همین موضوع سبب بالا رفتن هزینه می شود .